نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


اولین یک‌شنبه‌های هر ماه، تنها پیاده‌ها، اسکیت‌سواران، دوچرخه‌سواران یا اسکوترسواران اجازه دارند که به بخش مرکزی پاریس وارد بشوند.

در راستای کاستن از آلودگی هوا و بهتر شدن کیفیت هوا و تقسیم عادلانه‌تر فضاهای شهری در پاریس، پایتخت فرانسه، ورود هر ماشینی به مرکز این شهر در اولین یک‌شنبه هر ماه ممنوع شد. این برنامه در حال حاضر در چند منطقه از پاریس اجرا می‌شود و به زودی در منطقه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ شهر نیز به اجرا در خواهد آمد.

از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر، تنها عابرین پیاده و آن دسته از کسانی که با استفاده از دوچرخه، اسکوتر و اسکیت تردد می‌کنند، اجازه‌ی ورود به مرکز شهر را دارند. همچنین، خودروهای ساکنان محلی، وسایل نقلیه‌ی پست، حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها نیز اجازه دارند که از طریق نقاط دسترسی تعیین شده وارد این منطقه بشوند یا آن را ترک کنند؛ البته این خودروها با محدودیت سرعت ۲۰ کیلیومتر در ساعت مواجه هستند. تعمیرکاران، افرادی که در مشاغل مربوط به پرستاری و مراقبت از کودکان، سالمندان و افراد نیازمند مشغول به کار هستند و افرادی که قصد شرکت در برنامه‌ی مذهبی در مرکز شهر دارند نیز می‌توانند از ماشین‌های خود استفاده کنند.

شهردار هیدالگو می‌گوید:

این اقدام که ساکنان پاریس مشتاقانه منتظر اجرای آن بودند، حاصل همکاری ریاست پلیس، شهرداران منطقه و انجمن‌های محله است.

پاریس

کریستوف نجدوفسکی، معاون شهردار پاریس، می‌افزاید:

این برنامه بیشتر خیابان‌های این بخش از شهر به استثنای خیابان‌های اصلی مانند بلوار سباستوپول را شامل می‌شود؛ این خیابان‌ها همچنان به روی وسایل نقلیه‌ی مختلف باز است.

این اولین بار نیست که شهردار سوسیالیست پاریس راه حلی رادیکال برای مبارزه با آلودگی هوا پیشنهاد می‌کند. به همین منظور در ماه مارس امسال، هیدالگو طرح‌هایی هم برای بررسی امکان استفاده از حمل و نقل عمومی در سراسر شهر اعلام کرد. او به روزنامه‌ی فرانسوی «Les Echos» گفت که بسیاری از شهرهای بزرگ جهان با کاهش تعداد خودروهای خیابان‌ها به دنبال توسعه‌ی حمل و نقل پاک و افزایش کیفیت هوا هستند:

برای تقویت حمل و نقل عمومی، نباید تنها اقدام به گران‌تر، منظم‌تر و راحت‌تر کردن آن بکنیم، بلکه باید درباره‌ی سیستم کرایه هم فکری دوباره بیندیشیم.

با این حال، رئیس اداره حمل و نقل منطقه‌ای معتقد است که این حرکت به مالیاتدهندگان ضربه می‌زند. 

حمایت‌های پاریس از پروژه‌ی سفر بدون ماشین که استارت آن در سال ۲۰۰۳ زده شد، منجر به کمتر شدن ۶ درصدی ترافیک درون شهری در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ شد و آلودگی هوا در این شهر را به طرز محسوسی کاهش داد.

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها